UPC u PC - nekonečný príbeh

1. července 2012 v 11:05 | Luthy |  Internet
V dnešnom príspevku vám popíšem, ako sa dá behom týždňa vytriezvieť z reklamy na dobrý internet, avšak poďme od začiatku.
Ako to začalo?
Vždy som túžila mať dobrý a rýchly internet. Pri dedinskom WIFI pripojení sa toho človek príliš nedočká. Užívala som len to, čo som si mohla dovoliť a to, čo mi mohol poskytovateľ reálne poskytnúť. Bez skrytých háčikov, slovíčok, či nevypovedaných faktov.
Na novom byte sme potrebovali internetové pripojenie. Keď sme si však pozreli ponuku, alebo skôr chudobnú neponuku, mali sme pocit, že nám ostal len jeden hráč. Škoda len, že šlo o UPC. Na Slovensku nemá príliš dobrú povesť a mala som zistiť, že v Čechách to nebude o nič lepšie. Chýbala však praktická skúsenosť a mnou už vyššie spomínané vytriezvenie.
Objednali sme si balíček kombi komfort, v ktorom je zahrnutá televízia a internet s rýchlosťou 120 Megabit pri sťahovaní a 60 megabit pri posielaní. Tešili sme sa, že budeme mať konečne rýchly a dobrý net, že to povalí jedna radosť. Avšak to by nemuselo byť avšak...
Ach tí pracovníci
Už príchod technika bol zaujímavý. Prišiel mlčky, rozložil si svoje náradie a robil si svoju prácu. Najskôr skontroloval, či tu máme nejaké káble ku UPC zásuvke. Behom pár sekúnd navŕtal dieru do druhej izby. To bola tá ľahšia časť. Osobne mám rada, keď technici komunikujú. Tak aspoň človek zistí čo a ako. Najskôr zapojil televíziu. Nejak mu to nefungovalo, tak musel na chodbe ešte čosi pripojiť. Potešilo ma, že signál máme na 98 percent. Postupne si TV načítala programy a mohlo sa prejsť na internet. Pri zapájaní nevznikli nejaké väčšie problémy. Technik bol však nejaký divný. Len všetko pozapájal, príliš to neskúšal, vraj on je externista, že by nám to malo fungovať. Tak hlavná stránka sa načítala, nebolo pochýb, že to pôjde. Podpísali sme mu papiere a už ho nebolo. Prišlo mi zvláštne, že takýmto spôsobom plytvajú ľuďmi. Jeden len pripája káble, druhý sa zaoberá zas niečím iným. Prečo vlastne nemajú vyškolených technikov tak, že počítač pripoja, odskúšajú, prípadne vyriešia technické problémy? Na túto otázku som však nedostala rozumnú odpoveď.
Prvé testy
Rozhodli sme sa ten rýchly internet trošku vyskúšať. Aké bolo naše sklamanie veľké, keď sme zistili, že nám to ide tak 2 3 4 niekedy 10 Megabitov, namiesto sľubovaných 120? Začali sme zisťovať kde je problém. Dovolať sa na linku UPC je niekedy nadľudský výkon, avšak priateľ dostal k telefónu celkom šikovného pracovníka, s ktorým sme overili, že pripojenie máme naozaj pomalé. Na základe tohto telefonátu k nám poslali ďalšieho technika, ktorý premeria rýchlosť a ak je chyba u UPC nebudeme nič platiť. Ak je chyba v našich počítačoch, budeme platiť výjazd technika v sume štyristo českých korún. Bola som hrozne nahnevaná, pretože net bol pomalý a ani z diaľky to nevyzeralo, že by to malo fungovať tak ako hovorila ponuka. Na linke nám oznámili, že garancia pripojenia je osemdesiat percent. No príde mi to voči zákazníkovi nefér. Ak ti ponúkajú 120 megabit má to byť predsa toľko. Ak si kúpim chlieb, tak mi dajú chlieb celý a nie len jeho polovičku alebo štvrťku.
Vravela som si, dobre počkám, uvidíme. Nechcela som si ani predstaviť, že by som mala nejaký výjazd zaplatiť. "Tým mrchám nič nedám." opakovala som si.
Len rýchlo rýchlo
Ďalšia návšteva technika bola krátka. Až taká krátka, že sme sa nestihli spamätať a bol preč. Prišiel, zmeral rýchlosť. Najskôr mu to šlo pomaly ako nám. Potom údajne zašróboval nejaké konektory poriadne, dolu pred bytovkou skontroloval prípojku a vrátil sa hore. Pripojil si svoj počítač kde nameral 95 megabit. Nechápala som to. My používame server www.rychlost.cz a on www.speedtest.net. Vraj podľa technika je rychlost na nič, že Speedtest je v pohode. No nevidiaci Speedtest nemôže používať kvôli grafickej úprave programu. Je to flashová aplikácia, takže si príliš neškrtneme. Vôbec som tomu nerozumela, ako je možný tak veľký rozdiel. Boli sme však v byte sami a vôbec sme nemohli overiť, či si technik náhodou nevymýšľa. Tvrdil stále to isté. Jemu to ide, nám to nejde. )Ale pravidlá určuje UPC, keď to ide na ich kompe, všetko je v poriadku. To nič, že nám to ukazuje iné rýchlosti.
Dal nám podpísať papier, že tu bol na servise a nebolo ho. Nič sme neplatili, ale ostal vo mne hlúpy pocit neuspokojenia. Vôbec som to nechápala, ako je možné že to u neho šlo a u nás nie.
Žhavíme linky
Tak som opäť volala na UPC, že technik odišiel a nám to ide zasa pomaly. Zdôrazňovala som, nech nám sem pošlú niekoho, kto tomu skutočne rozumie. Operátorov tam tiež nemajú bohvie akých, teda aspoň tí, čo som na nich natrafila neboli nič moc. Najprv otestujú modem, zistia, že je v poriadku, potom zákazníka navigujú na Speedtest, tam zistia, v lepšom prípade pomalé rýchlosti a v našom prípade, že Speedtest nemôžeme použiť lebo nevidíme a tak radšej na zásah pošlú ďalšieho technika.
Mať doma za desať dní tretieho technika je celkom pekná štatistika. Len aby to už dobre dopadlo, hovorila som si.
Krutá realita
Technik prišiel. Zapojil si počítač a opäť nameral 124, 125, 123, megabit. Nechali sme si vysvetliť ako je to možné. A v tej chvíli prišiel asi najväčší šok. Technik odpojil z modemu všetky naše počítače a pripojil si tam len ten svoj. Vtedy mu nameralo plnú 120 megabitovú rýchlosť. Následne začal vysvetľovať asi najnepochopiteľnejšiu teóriu akú som kedy počula. Ak sa pripoja na modem tri počítače, rýchlosť sa delí tromi, aj keď sa nič neťahá. Modem údajne detekuje prítomnosť počítačov a automaticky medzi ne rozdelí rýchlosť i keď sa nič nesťahuje.
Tak toto ma úplne šokovalo. Nedokázala som mu vysvetliť, že je to hlúposť. Ak nejaký počítač nič nesťahuje, modem nemôže byť natoľko inteligentný, aby zistil a automaticky rozdelil rýchlosť pripojenia počtom pripojených počítačov, aj vypnutých pripojených počítačov. Alebo že by mohol???
Prišlo a podnes mi to príde ako riadny nezmysel.
Avšak, naozaj plná rýchlosť fungovala len pre jeden počítač samostatne pripojenom do modemu. Nemohla som sa donadávať na odporné praktiky UPC. Zákazník je ten posledný na kom im záleží. Nikde nemajú napísané, že dané pripojenie je plne funkčné len pre jeden počítač zapojený do modemu. Nakoľko si nemôžeme vybrať iného providera, musíme akceptovať tento paskvil. No všetkým vám dám dobrú radu. Ak nemusíte mať UPC ku PC ich radšej nepúšťajte. Nižšie otváram priestor pre diskusie, či je takéto niečo možné. Technicky m príde, že ak sú pripojené tri počítače a nič neťahajú a ťahá trebárs len jeden, mal by dostať kompletnú rýchlosť pripojenia a nie len nejakú jeho časť. Na fóre UPC sme tento problém riešili a nedobrali sme sa k rozumnej odpovedi, či nejakému vysvetleniu. Poradili nám aplikácie na zistenie tipu modemu a v routri, alebo modeme (ospravedlňujem sa za nepresnosť) si vypnúť službu QOS, nakoľko však nevieme ako na to a priložené screenshoty nám nič nepovedia, zastali sme na mŕtvom bode.
Čo dodať?
Na záver len pár slov. Čím väčšia firma, tým väčší chaos. Malé firmy sú vďačné za každého zákazníka a ako k zákazníkovi sa k vám i správajú. Na dedine som mala WIFI pripojenie od firmy, kde som mohla pripojiť tri počítače a rýchlosť sa nedelila. Kto práve ťahal, dostal plné pripojenie. Prečo dnes nemôžu byť veľké firmy korektné k zákazníkovi? Veď ak by nás nebolo, nemajú zisky, nie sú ničím. A predsa dokážu človeka zblbnúť teóriou o delení rýchlosti. Dúfam, že časom k tejto záhade, alebo vedomému klamstvu nájdem nejaké vysvetlenie.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Zákazník | 4. února 2016 v 13:38 | Reagovat

Dnes nám má technik z UPC připojovat internet, tak snad dopadneme lépe :) Hezký článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama